TERMINÁTOR
Příběh Sarah Connorové
Standa Čermák



       (Terminator: The Sarah Connor Chronicles) – USA 2008, TV seriál
       
       Ještě před ohlášenou filmovou trilogií, která naváže na původní trilogii o nejrůznějších terminátorech a především Sarar Connorové, natočila společnost Warner televizní seriál. Sarah utekla z psychiatrické léčebny a zabila Milese Dysona. Od té doby je jednou z nejhledanějších osob. Zmizela se svým synem Johnem neznámo kam ... Johnovi je patnáct a je unaven věčným maminčiným stihomamem a měněním trvalých bydlišť. Právě dnes v noci dala Sarah košem milenci Charleymu Dixonovi. John si myslí, že kvůli prstenu, který Charley Sarah natáhl na prsteníček. Jen Sarah ví, že když ji přepadne živá noční můra, v níž terminátor z budoucnosti zastřelí Johna a jí míří na hlavu, aniž by ji zabil, neboť nedaleko vybuchne jaderná nálož, je načase zmizet.
       
       A právě tohle se odehraje na začátku pilotního dílu (mimochodem, je stejně dlouhý jako všech dalších 8 dílů první série; premiérově vysíláno v lednu až březnu 2008).
       Je 24. srpna 1999.
       
       1. díl (neboli 01S01)
       Země původu: USA, 2008
       Doba trvání: 45 minut
       Originální název: Pilot
       Kamera: Bill Roe
       Scénář: Josh Friedman
       Hudba: Bear McCreary
       Režie: David Nutter
       Hrají: Lena Headey (Sarah Connor), Thomas Dekker (John Connor), Summer Glau (Cameron), Aaron James Cash (terminátor), Richard T. Jones (agent Ellison), Dean Winters (Charley Dixon) aj.
       
       Sarah v rychlosti balí nejnutnější zavazadla a zbraně, nasedá s Johnem do auta a odjíždí do Nového Mexica. Zaměstnává se jako servírka (jak jinak?) a John začíná chodit do nové školy.
       Všechno by asi zase mohlo trvat nějakou dobu, kdyby ... kdyby milenec Charley nešel na policii.
       Charley Sarah miluje, od ochránců zákona si slibuje získat nějaké informace, které milovanou ženu pomohou najít. Paradoxně ji svou návštěvou ztratí – a zadělá jí na průšvih. Jakmile ukáže její fotografii, rozjede se mašinérie. Do policejní služebny briskně dorazí agent FBI Ellison a odhalí Charleymu nahou pravdu (pravdu, jakou mají o „zločinech“ v policejních análech): Sarah je vražedkyně (Miles Dyson), blázen (honí jí roboti z budoucnosti), nebezpečná svému okolí a ozbrojená (jediná pravda na celém tom policejním nesmyslu!!!).
       Charley je zdrcen a vlastně si jde po svém. Ellison je nadšen a také jde po svém: rozjede další kolo intenzivního pátrání. Zapřemýšlí a zadá do systému předpokládané nové jméno Sarah: „Sarah Reese“ (kdo neví proč, ať vrátí školné). A má stopu.
       V jednom motelu je neustále zapnutý laptop. Aby jeho majitel nemusel stále sledovat zapnutou obrazovku, je zapojen zvukový signál. A ten právě zapípal. Hřmotný chlap se otočí k obrazovce a vidí policejní kanál s fotografií dobře známé ženy jména Sarah Reese. I on se vzápětí vydá na cestu.
       
       Red Valley, Nové Mexiko, 6. září 1999.
       John je první den ve škole. Snaží se dodržovat zásady a rady, vštěpované matkou od raného dětství: nesmíš vybočovat, ničím na sebe neupozorňovat, od počítačů se drž dále, nehackeruj, žádné holky.
       Jenže Johnovi je patnáct. Takže když se něj ve třídě „přilepí“ nová spolužačka Cameron (asi pocta režisérovi prvních dílů), neodolá a povídá si s ní. Sice jí namluví, že jeho otec je pojišťovák, jenže hned druhý den se jí omluví, že lhal. A řekne jí pravdu. Tedy takovou tu oficiálně neškodnou: táta zahynul při bojové akci ještě, než jsem se narodil, máma je plachá a bojácná, nikam nechodím a jsem pořád s ní. Cameron chápavě přikyvuje a šeptá Johnovi:
       „Bude to takové naše malé tajemství...“
       Do třídy vchází nový učitel:
       „Pan XY onemocněl, hodinu vezmu za něj. A nejdříve si projdeme prezenci.“ A začne číst jména pěkně podle třídního seznamu. A zatímco on je předříkává a studenti více či méně otráveně potvrzují svou přítomnost, učitel si malým nožem rozřezává vnější stranu pravého stehna a kryt deskou stolu vytahuje mnohoranný revolver. Sotva přečte „John Connor“ a John odpoví, revolver zvedá a prohlašuje „Hodina skončila“.
       Terminátor bezhlavě po Johnovi pálí. První tři rány schytá do hrudníku Cameron a v krvi padá k zemi. John to sice zaregistruje, ale jen koutkem oka. Už totiž vyskakuje neotevřeným oknem na dvůr a prchá mezi auta na blízké parkoviště. Stále nepřesně a stále více přesněji střílející terminátor je mu v patách. Zoufalý John už nemá kam. Podklouzne a upadne na zem. Leží bezmocně mezi auty, tři metry před ním stojí terminátor, zvedá revolver a konečně se chystá splnit úkol: zastřelit Johna Connora.
       Zleva přijede dodávka a terminátora smete. Překvapený John ještě stále leží, když dodávka zacouvá zpět před něj. Za volantem je Cameron. Neusmívá se, její pohled je velmi podobný terminátorovu. Je živá, pod zakrvácenou košilí má zřejmě neškodná zranění. Nějaké tři kulky nemohou terminátorce (i ona je totiž terminátor, stejně jako ve dvojce a trojce hodný Arnold Schwarzenegger) uškodit.
       John už je na nohou, už se ničemu nediví, už sedí vedle Cameron, už zavírá dveře a už se drží všeho po ruce, aby se neotloukl o interiér dodávky při divoké jízdě pryč z terminátorova dosahu.
       
       Naopak Sarah je na místě a hned tak se nehodlá vzdálit. Při roznášení jídel zahlédla v televizi reportáž z přestřelky v místní škole. Okamžitě přijela. Teď leží na mírné vyvýšenině naproti vchodu do školy a dalekohledem hledá Johna. Po pár vteřinách je ale na zádech, dalekohled v prachu, na jejím krku pevná terminátorova ruka, nedostatek vzduchu, kovový hlas:
        „Nezabiju tě. Potřebuju tě živou. Abych tě moh´ využít.“
       Jako na zavolanou zvoní Sarah mobil. Zelené tlačítko mačká ale terminátor a pronáší hlasem Sarah: „Johne?“
       Past zaklapla, léčka vyšla.
       „Mami, už je tady zase! Vrátil se! Unikl jsem!“
       „Jeď domů a počkej tam na mě!“
       
       Terminátor s bezvládnou Sarah je v takřka ještě nezabydleném bytě dříve než John a Cameron. Svalí Sarah do sedačky a skloní se k ní. Vstupní dveře se rozletí, v nich stojí John s kapucí na hlavě a volá mámu.
       Terminátor cílí, pálí a zasahuje cíl. Postava v mikině padá k zemi. Sarah šílí.
       
       Past zaklapla, léčka vyšla.
       Cameron se totiž oblékla jako John a promluvila poté, co vešla do bytu, jeho hlasem. Umožnila mu vejít zadem a společně se Sarah utéci. Marně po nich terminátor, léčkou připravený o moment překvapení, střílí (střely se zavrtávají do křesla a zůstávají v něm). Navíc, rozdováděná Cameron se s ním pouští do křížku. Na první pohled křehká teenagerka proti robustnímu hromotlukovi, na druhý pohled toho, kdo ví, o co jde, naprosto rovnocenní partneři.
       Nábytek se hroutí pod nepřesnými údery umělou kůží potažených ocelových pěstí, zdi praskají pod nárazy hozených těl, podlaha se prolamuje pod dopadem klubka dvou propletených terminátorů. Cameron uchopí jednou volnou rukou ihned, poté co se v nepřátelském objetí s terminátorem propadla do sklepa, utržený elektrický kabel a připlácne jeho obnažený konec k protivníkovu spánku. Jinak asi neporazitelný terminátor se zazmítá a znehybní.
       Cameron naskočí k Sarah a Johnovi do dodávky a svým prohlášením jim přidá jen minimálně klidu: „Přesně za jedno sto dvacet vteřin jeho systém znovu naskočí!“ Málo času na dlouhodobě úspěšný útěk. Dost času na vytvoření jakéhos takéhos náskoku.
       Bezejmenná benzinová pumpa v bezejmenné americké obci. Cameron se také omlouvá Johnovi, že mu lhala. Nemohla jinak. Je model z roku 2027, hledala je po své cestě časem 73 dní, než zachytila stopu. Sky Net rozpoutal 19. dubna 2011 válku s lidmi a dva dny poté poprvé udeřil jadernou zbraní. Námitku Sarah, že přece Miles Dyson už byl tou dobou dávno mrtvý, Cameron lehce přebije vyhlášením, že to nebyl Dyson, kdo nakonec stál za vznikem Sky Netu. Bohužel, nikdo z povstalců, vedených Johnem Connorem, neví, kdo vzbouřivší se obranný systém stvořil.
       John žádá matku, aby s tím už konečně něco udělala. On se necítí být povolaným zachraňovat budoucnost, je prostě obyčejný kluk, který chce žít obyčejné patnáctileté starosti a ne se starat o budoucnost lidstva současně s nasazením vlastního života. Argumentuje: „Už jednou jsi budoucnost změnila …sice to nestačilo, ale můžeš se o to pokusit znovu.“
       Sarah mu slíbí, že se postará.
       Další jejich zastávkou, tentokrát již téměř noční, na útěku před terminátorem z budoucnosti je Los Angeles, dům, v němž žije vdova po Milesi Dysonovi s malým Dysonem. Zármutkem stále zbořená žena nedokáže pochopit, proč ji vražedkyně jejího manžela vyhledala. Sarah se jí marně snaží vysvětlit, že ona Milese nezabila. Proč by to měla dělat? Miles byl génius, hodný člověk, jen se věnoval práci, která bude mít v budoucnu neblahé důsledky. A tváří tvář této skutečnosti se zachoval jako pravý muž ....
       „Paní Dysonová, nevzpomínáte si, jestli Milese někdo kontaktoval před jeho smrtí? Dělil se s někým o výsledky svého výzkumu?“
       Ovšem ani na tyto žhavé otázky se Sarah od trochu pravdou nalomené vdovy nepodaří získat odpovědi.
       „Musíme jít,“ naléhá Cameron. Ani nemusí říkat důvod. Terminátor je jim opět těsně v patách!
       „Musíte nám pomoci, paní Dysonová!“ Není to otázka, není to prosba. Možná i proto, aby měla pokoj, půjčí jim vdova rodinný vůz. V něm vyrazí trojice uprchlíků před terminátořím zabijákem pryč od Dysonovic domu. Terminátor se vzhledem vozu nenechá oklamat a přerychlým během vyrazí za nimi. Na to čeká Cameron. Když běžící terminátor míjí jejich původní dodávku, zmáčkne detonátor. Ohromný výbuch odhodí hořícího robota daleko do tmy. Opět malá porce času na relativně bezpečný únik. Bohužel, poslední terminátorův útok se neobešel bez šrámů. Sarah má kulku v pravém rameni.
       Po nezbytném a rychlém ošetření musí v této fázi takřka prohrané bitvy sáhnout k bezpečnostní pojistce.
       „Někam vás vezmu,“ řekne tajemně, ovšem oba Connorovi jí dnes již bezmezně věří.
       
       Ani policie nezahálí. Agent Ellison je společně s ní v těsném závěsu za běsnící skupinou jemu stále záhadnějších a nečitelnějších pachatelů. Právě prozkoumávají byt v New Mexico, kde Cameron terminátora na dvě minuty uspala výbojem elektrického proudu. Stále promyšlenější zbraně a ochranné pomůcky, jako je například kevlarem vyplněné obyčejné křeslo, utvrzují Ellisona, že je za prvé pořád na správné stopě, ovšem za druhé, že možná nebude všechno tak, jak vypadá. Kdo je lovec a kdo pronásledovatel? O co jde v téhle střílečce, když ne o velké peníze, po kterých ani vidu ani slechu?!
       
       Security Trust Of Los Angeles, založeno 1963
       Tak budova této finanční instituce s bankovní pobočkou uvnitř je Cameroniným cílem.
       Bezprostředně po vstupu do pobočky vytahuje Cameron obrovskou pistoli, míří na všechny přítomné najednou (to prostě terminátoři umí!) a vyzývá je ke klidu a poslušnosti.
       „Jdeme dolů do bezpečnostních schránek! Vezměte klíče od trezoru!“ velí pracovníkům banky a dává najevo, že nehodlá tolerovat jakékoliv náznaky odporu.
       Vystrašená pracovnice za přepážkou plní Cameroniny rozkazy s patřičnou úctou.
       Odemyká ohromný podzemní trezor.
       „Zamkněte nás v něm zvenku a odejděte pryč,“ uděluje Cameron další příkaz. Jakmile ocelové maxidveře zaklapnou, stává se robotka poněkud přístupnější. Rozhlíží se elektronickým zrakem po stříbřitě se lesknoucí místnosti.
       Nalézá schránku A117.
       Jedním jediným rozmáchnutím ji otevírá.
       Vysype se klubko klíčů, každý s kulatým plíškem s vyraženým číslem.
       „Otvírejte schránky a opatrně z nich vyndavejte jejich obsah,“ uděluje Cameron pokyny; nesmlouvavost ale vystřídaly naléhavost a důvěra v oslovované.
       „Už jsi tu někdy byla?“ ptá se Sarah, jako kdyby neznala odpověď.
       „Ne, ale tuhle místnost projektoval jeden náš inženýr při stavbě budovy. Sestrojil i tu zbraň, kterou dáme ze součástek ze schránek dohromady.“ A po chvíli dodá: „Až se tahle kapalina, izotop,“ a ukáže na zásobník střeliva pušky, nezvykle umístěný nahoře nad začátkem hlavně směrem k pažbě, „rudě rozzáří, zmáčkneš spoušť.“
       Instrukce má smysl. Smysl proto, že za dveřmi trezoru už je vytrvalý terminátor, tluče pěstmi do neproniknutelných ocelových kulatých dveří, které pod jeho údery doznávají tvarových změn, jako kdyby byly ze seschlého ementálu.
       Zatímco Sarah po očku sleduje izotop a soudržnost dveří trezoru, Cameron otevírá další schránky, vysunuje z nich ovládací klávesnice a monitory (budova sice vznikla v roce 1963 ale se zabudovanou technologií z budoucnosti!) a spouští inicializační sekvence chodu stroje času. To je jediná možnost, jak odsud uniknout. Od začátku dnešní, na pouze první pohled beznadějné, akce to takhle plánovala: přilákat terminátora, zlikvidovat ho a pak uniknout někam, kam na ně nebude moci nikdo, ani v tomto dějinném období všemocná FBI – do jiného času.
       Dveře právě povolily.
       
       Terminátor Cromartie vchází dovnitř. Nikdy tenhle tvor moc nespěchá. Byl naprogramován, aby si byl jist. A teď si je setsakra jist. Možná by jeho tvůrcům neškodilo, kdyby do obvodů zahrnuly i nějakou tu možnost selhání. Ušetřili by si momenty nemilých překvapení a náhlých zklamání. Jejich další terminátor totiž právě selhal při plnění důležitého úkolu. Izotop se zbarvil do ruda a Sarah zmáčkla spoušť. Ať už z hlavně vyletělo cokoliv, rozcupovalo to terminátora na malé částečky explozí, žárem i tlakovou vlnou.
       Do roku 2007 nasměrovaný stroj času obalil trojici zbylých bytostí, choulících se k sobě, kulovým silovým polem a prohnal je časoprostorovým tunelem o zhruba osm let vpřed.
       
       Je tma, pokročilý večer. Dálnice do Los Angeles přivádí do města spoustu aut. Některé z nich na jednom sjezdu z ní havarují ihned poté, co se jim v cestě zjeví prskající a modře fosforeskující průhledná koule, v níž se krčí tři nahé postavy (aniž se před časoprostorovým skokem svlékly; průchod časem je prostě možný, ale nemůžete mít s sebou vůbec nic kromě těla a ochlupení či vlasů). Pár aut dostane smyk, další narážejí do vozů ve vedlejších pruzích, jen málo šťastlivců to ubrzdí. Syn jednoho z řidičů pohotově vytahuje mobilní telefon a fotí si ty tři blázny, kteří se nazí producírují v plném provozu v okolí rušné mnohaproudové dálnice.
       „Na stejném místě v jiném čase,“ utrousí Cameron tak trošičku nemístnou poznámku a mizí do tmy.
       Sarah a John ji bez jediného slova následují.
       Kousek od místa proražení časové bariéry jde nahá Cameron vstříc posádce špinavého tmavého sporťáku. Tři rozjaření mladíci se těší na sexem proklatě obohacené setkání s nahou a slibně zaoblenou šťabajznou. Dopadnou ale tak jako všichni, kteří se kdy před nimi potkali s terminátory: s rozbitými nosy, polámanými žebry a bez šatů.
       V krytu za obrovským buldozerem, v nepadnoucích šatech, kryti tmou na spoře osvětleném staveništi hledí Sarah, John a Cameron na světelnou tabuli, která jim oznamuje, že v tomto září 2007 tady probíhají zemní práce ....
       Podle Cameron by někde tady měla začít historie Sky Netu. A tady by tedy mohlo začít i jejich pátrání.
       Majitel mobilu zřejmě výhodně prodal své záběry televizní stanici, a tak mohou diváci nočních zpráv vidět exkluzivní záběry z řádění narušitelů veřejného pořádku na dálnici dnešní noci. Sledují je i agent Ellison a na pozdní večeři s partnerkou spěchající Charley. Oba po dlouhých osmi letech spatří živou Sarah ...
       
       2. díl (neboli 02S01)
       Země původu: USA, 2008
       Doba trvání: 45 minut
       Originální název: Gnothi Seauton
       Kamera: Bill Roe
       Scénář: Josh Friedman
       Hudba: Bear McCreary
       Režie: David Nutter
       Hrají: Lena Headey (Sarah Connor), Thomas Dekker (John Connor), Summer Glau (Cameron), Sonya Walger (Michelle Dixon), Richard T. Jones (agent Ellison), Dean Winters (Charley Dixon), John Amendola (Enrique) aj.
       
       Nedlouho po první kouli z rozmezí dvou časů se na dálnici objeví koule druhá. Vyletí z ní vyhaslá terminátorova lebka, odrazí se od kapoty jednoho z havarovaných aut a skončí nepovšimnuta za svodidly mezi desítkami kilogramů odpadků. Druhý den si ji tady do batohu nepozorovaně strčí jeden z městských zaměstnanců, majících dnes na starosti právě tento rajón.
       
       Tok vyprávění děje úmyslně přeruším. Jednak v prvním díle nic takového neproběhlo a ani nebylo naznačeno. Nakonec, to by mi ani nevadilo, prostě se to mohlo odehrát až po úniku trojice časem pryč z dobytého trezoru. Budiž. Ale to, že prošla samotná lebka, mrtvá, bez života, neobalená umělou živou hmotou, to odporuje veškerým zásadám průchodu časoprostorovou bariérou ve filmech Terminátor a spol. Pokud to nějak uspokojivě nevysvětlí, moc se na ně budu zlobit .... (později to nevysvětlili a já jsem vychladl; jinak to přece v případě terminátorských příběhů přece ani nejde!?) …
       
       Už tři dny trčí v malém a nepříliš zařízeném bytě. Ponorková nemoc a chuť odsud vypadnout, třeba i do školy, Johnovi brnká na nervy.
       „Mami, tak jak to bude s těmi doklady? Co zkusit Enriqua?“
       „Kdo je Enrique?“ ptá se Cameron.
       „Nejlepší padělatel v době před deseti lety. Mohla bych ho najít ...,“ odpovídá ne moc sebejistě Sarah.
       „Myslím, že by mohli pomoci lidé od nás ...,“ pronese Cameron bezelstně. Jenže to vyvolá bouřlivou reakci Sarah.
       „Chceš mi říct, že tu trčíme tři dny a ty mi pak klidně řekneš, že máš k dispozici své lidi a mlčíš?!?!“ zuří Sarah.
       Cameron ponechá výbuch kolegyně na útěku a řídí směrem do vybydlené části města.
       Zastaví u ještě vybydlenějšího domu a neomylně vychází se Sarah v patách do posledního patra. Tam opatrně vchází do nezabezpečeného bytu.
       V největším pokoji je v tratolišti krve několik mužů. Cameron se sklání nad tím, který je nejblíže ke dveřím, odhaluje předloktí a ukazuje Sarah vytetovaný čárový kód.
       „To znám. To měl na ruce Kyle Reese...,“ pronese Sarah se smutkem v hlase.
       „Stejně jako tenhle byl trestanec. Vězeň.“
       Postupně prohlédne Cameron všechny mrtvé. Až ten poslední mrtvý není. Jakmile ho Cameron přetočí na záda, muž se vymrští a Cameron napadne.
       Hned z prvních hmatů je patrné, že jde o dalšího terminátora.
       Chvat střídá chvat, hmat následuje za hmatem, rána za ranou, úder za úderem. Nerozhodný souboj pokračuje oboustranným objetím a vypadnutím z okna do vedlejší uličky. Po pádu se oba terminátoři pustí. Terminátor-muž projede svou protivnici scannerem, zjistí neznámý typ cyborga a přehodnotí svou misi.
       Dá se na útěk.
       Cameron ho pronásleduje.
       Sarah sebere z podlahy bytu revolver, seběhne ze schodů, ukradne motorku a vyrazí Cameron na pomoc. Když se přiblíží na dostřel, strhne motorku k zemi a nechá ji klouzat proti pohybu utíkajícího terminátora. Ten sražen končí na chvíli otřesen na vozovce. Jenže přibíhající Cameron sejme kolemjedoucí auto a znemožní jí protivníka dopadnout, popadnout a dokonat, co je třeba.
       Terminátoří zmetek uteče.
       Při návratu do provizorního bytu Sarah Cameron opět plísní.
       „Proč jsi nás přenesla sem? Vždyť ani tady nejsme v bezpečí! Tamtu dobu jsme aspoň znali. Tady tápeme a podle mne máme minimum šancí odolat. Mohli jsme tam zůstat a já bych měla osm let na vycvičení Johna. Takhle jsem o ně přišla.“
       „Mýlíš se, Sarah,“ oponuje Cameron. „Nebyla jiná šance. Ty jsi totiž 4. prosince roku 2005 zemřela.“
       Na odpověď se Sarah nezmůže. Jen s otevřenými ústy sleduje robotku, jak vchází do bytu za Johnem.
       Následující rozbor situace je maličko uklidňující: terminátor, který zlikvidoval tři ze čtyř členů podzemního odboje, sem byl vyslán s tímto úkolem. O Johnovi v této časové větvi nic neví a i kdyby ho potkal na ulici, nepozná ho. Může být nebezpečný pouze v případě, kdyby se nějak prozradili, že jsou to právě oni, kdo mu zkřížili cestu ...
       
       Velmi nerad, ale musím konstatovat, že úroveň seriálu je nevalná. Ne snad už v tomto okamžiku děje. Jenže já už druhý díl znám celý a skutečně – jde o poměrně nepovedenou slátaninu, která jen chabou silou naráží do uzavřených vrat, za nimiž je opevněn nedobytný fenomén filmového Terminátora. Slibuji, že pokud se kvalita zlepší (já seriál určitě budu poctivě sledovat až do konce), vyprávění opět posunu do polohy detailního popisu a nestručného vyprávění. Takhle zachytím jen hlavní dějové linie.
       
       Sarah a Cameron navštíví padělatele Enriqueho. Ten už v oboru nepracuje (dokonce se pak ukáže, že je to práskač, a proto ho Cameron – Sarah nedokáže stisknout spoušť - zastřelí), doporučí proto Sarah svého synovce, člena místního gangu. Ten sice falešné papíry, nerozeznatelné od pravých, obstará, ale chce za ně nekřesťanské peníze. Trojice se proto vydá do bytu, kde jiný terminátor pobil tři čtvrtiny pomocného výsadku, aby se pokusila najít něco, co policie přehlédla. V bytě už bez mrtvol najdou za plakátem trezor a v něm plátěnou tašku. I když je vyruší onen zatím příliš ne nebezpečný terminátor, podaří se jim uniknout. V tašce jsou peníze (jimiž zaplatí Sarah identitu pro všechny tři), diamanty a nějaké zbraně.
       Metař si lebku postaví na stůl vedle počítače. Když se kolem ní mihne kočka, rozsvítí se lebce oči. V ten samý moment se pod hromadou trosek kdesi nedaleko (není blíže objasněno, možná demolice z bankovního trezoru, možná jiná, nevím) vztyčí terminátoří kostra, zabije poblíž se poflakujícího hlídače, nasadí si jeho hlavu na bezhlavý skelet, oblíkne si uniformu a jde si pro hlavu (asi měl někde jinde v těle ukryté ještě jedno mozkové centrum – možná tam, kde mají lidští muži rozmnožovací orgány nebo konec tlustého střeva; tolik náhlá touha být vtipný, protože v záchvatu objektivity musím připustit, že dosah signálu z mozkovny mohl mít takový dosah, že dokázal rozpohybovat kostru a přivolat si ji. Jak ale mohlo vědět, že se blíží hlídač, jak je vysoký, kde má kovový pařát tnout atd. atd. !?!?). Tu získá zmasakrováním metaře, nasadí si ji zpátky, narve na ni čepici a látkový kryt obličeje a vyrazí do okolí hledat cíl svého výsadku.
       Cameron prozradí Sarah, že nezemře v boji, ale na rakovinu. Sarah se tedy už jako Baumová vydá na onkologickou kliniku nechat se vyšetřit.
       Kdosi s vězeňským tetováním potajmu sleduje Sarah, Johna a Cameron.
       John se doma nudí, navštíví proto obchod s počítači a na internetu narazí na jméno a adresu Charleyho. Navštíví ho doma, nechá se jím přistihnout, nicméně beze slov uteče. Charley ho pochopitelně pozná.
       
       3. díl (neboli 03S01)
       Země původu: USA, 2008
       Doba trvání: 45 minut
       Originální název: The Turk (Turek)
       Kamera: Bill Roe
       Scénář: John Wirth
       Hudba: Bear McCreary
       Režie: Paul Edwards
       Hrají: Lena Headey (Sarah Connor), Thomas Dekker (John Connor), Summer Glau (Cameron), Aaron James Cash (terminátor Cromartie), Richard T. Jones (agent Ellison), Dean Winters (Charley Dixon) aj.
       
       Z dokumentů, které našla Sarah v tašce z trezoru se dovtípila, že čtveřice (z nich jen tři jsou mrtví) členů odboje nebyla poslána do minulosti, aby chránila ji a Johna. Byli to lovci SkyNetu. Skoro téměř nic není z té hromady papírů důležité – až na jeden seznam bývalých zaměstnanců Cyberdynu včetně fotografií. Sarah s nimi jde za Milesovou ženou. Neviděly se osm let, paní Dysonová nevypadá ani zklamaná ani překvapená. Na jedné fotografii pozná stážistu Andrewa, který před lety s Milesem pracoval. Sarah horkou stopu sleduje a zjistí, že Andy pracuje jako prodavač mobilních telefonů. Seznámí se s ním a dokonce i platonicky schází. Navštíví ho v jeho bytě a dozví se všechno o jeho koníčku: je vášnivý šachista a pracuje na moderní kopii prvního šachového stroje Turka z roku 1770. Až bude jeho počítačový šachový génius hotový, porazí každého živého i elektronického soupeře v každé partii. Cameron tlačí na Sarah, aby Andyho zabila, protože právě tato jeho činnost může stát za vznikem SkyNetu. Sarah nátlaku odolá, byť jen zčásti. Zapálí Andyho dům a tím zničí i novodobého Turka.
       Sarah také v tomto díle navštíví znovu onkologickou kliniku, tentokrát pro výsledky. Ty znějí naprosto jednoznačně: jste zdravá jako rybička!
       
       John a Cameron jdou do školy coby bratr a sestra. Až na zhovadilé chování Cameron, která neví, jak se bavit s dívkami moderního věku, a sebevraždu spolužačky skokem ze střechy kvůli hloupým malůvkám se sexuálním podtextem po chodbách školy se nic podstatného neděje.
       Cromartie jako ocelová kostra činí opatření, aby se mohl opět na veřejnosti ukázat v plné lidské kráse a dokončit své poslání. Obstará si nezbytné ingredience (krev, plazmu, živé buňky) a navštíví jednoho zatím neúspěšného vědce v oblasti uměle vyvolané obnovy lidských buněk. Vědcovi ukáže, jak na to, vědec pochopí a velmi rychle vypracuje metodu, při níž Cromartie ponořený do vany plné speciálně namíchané krve získá novou a od lidské tkáně nerozeznatelnou masito-koženou pokrývku skeletu. Pak vědec přijde o obě oči i život a Cromartie je zpátky ve hře.
       K vyšetřování jeho smrti jakožto i k pátrání po vrazích trojice členů odboje je povolán i agent Ellison, jenž pořád nevzdává boj proti něčemu, co stále nechápe, ale co v něm vzbuzuje obavy - a zároveň vzrušení - z neznámého.
       V pozadí pohybu Sarah dějem se stále pohybuje záhadná postava s tetováním na ruce a kápí na hlavě. Mihne se přes obrazovku asi jen dvakrát, je ovšem zcela zjevná, že právě proto, aby na ni divák nezapomněl a těšil se na to, kdo to bude. Pokud to bude ten (iniciály KR), na koho si tajně myslím, tak to konečně dostane grády ....
       
       4. díl (neboli 04S01)
       Země původu: USA, 2008
       Doba trvání: 45 minut
       Originální název: Heavy Metal (Těžký kov)
       Kamera: Bill Roe
       Scénář: John Enbom
       Hudba: Bear McCreary
       Režie: Sergio Mimica Gezzan
       Hrají: Lena Headey (Sarah Connor), Thomas Dekker (John Connor), Summer Glau (Cameron), Garret Dillahunt (terminátor Cromartie/George Laszlo), Richard T. Jones (agent Ellison), Dean Winters (Charley Dixon) aj.
       
       Protože Cameron, jako jednu ze svých ochranářských povinností, monitoruje dění ve všech dostupných médiích, zjistí, že Cromartie je zpět. Sarah samozřejmě nevěří („Vždyť jsem mu před průchodem časovou bariérou ustřelila hlavu“), ale Cameron ji předloží nezpochybnitelné důkazy: v jednom zveřejněném amatérském videu, které je zachytilo tehdy na dálnici po průchodu z budoucnosti je v pozadí vidět i proniknuvší robotova hlava. Pátrat po takovémto příznaku přítomnosti pronásledovatele vyzvala Cameron jiná zpráva v novinách: došlo k požáru v překladišti a přesměrování zásilky kovu zvaného coltan. Ten se totiž bude v budoucnu používat na výrobu terminátorských skeletů.
       Sarah nemá pochyby o tom, co udělat: zmizet.
       John s ní pronikavě nesouhlasí.
       „Mám se stát hrdinou?“ argumentuje vztekle. „Proč mám tedy zase utíkat?! Neměli bychom změnit taktiku? Víme, kde Cromartie bude! Začněme my lovit jeho! Překvapme ho, zničme ho a budeme mít pokoj!“
       Cameron souhlasí, což Sarah přesvědčí.
       Cromartie dorazí do ordinace plastického chirurga Davida Limana. Vybere si podobu zkrachovalého herce George Laszlo a donutí lékaře, aby mu během dvoudenní operace jeho podobu „vypálil“ do pouze v hrubých rysech zatím vytvořeného obličeje. Pak chirurga zabije.
       Agent Ellison tak dostane další mrtvolu, v jejíž blízkosti se vyskytne podivná krev, která nesedí s zatím žádným porovnávaným vzorkem lidské krve. Bezpečnostní kamery zachytily muže, velmi podobného jednomu Limanovu zákazníku, Laszlovi. Předvolá ho, odebere krev a vyloučí z okruhu podezřelých. Když ho potom přijde do bytu varovat, že mu někdo pravděpodobně ukradl identitu, netuší, že už mluví s Cromartiem, který mezitím stihl k Laszlovi přijít, svůj podobiznový předobraz zabít a identitu mu skutečně ukrást.
       Při pronásledování zásilky coltanu se nesourodá trojice uprchlíků dostane do skladu 38, v němž Cameron pozná místo, kde velmi brzy vznikne továrna na výrobu terminátorů. Za dveřmi protijaderného bunkru shromažďuje protivník (stále neznámý, stále blíže neidentifikovaný, stále blíže neodhalený) velké zásoby těžkého a díky svému vysokém bodu tání vhodného kovu. Po atomové katastrofě pak budou mít stroje z čeho vražedné roboty vyrábět.
       Jedním z hlídačů, kteří sem coltan převezli, je také robot. Je ovšem jinak naprogramovaný; sice zabije všechny lidské společníky v tomto nekalém díle, pak se ale po uzavření dveří bunkru vypne, protože jeho úkol skončil. John, Sarah a Cameron mu vyfouknou zásoby kovu a nechají ho bez klíčů uvnitř samotného a bez zásilky. Náklaďák pak shodí z útesu do moře, aby zničily dostupný coltan (množství, které ukryly hluboko pod hladinou, by podle Cameron stačilo na 580 robotů), a vrátí se zpátky domů.
       Ellison má trable se svými nadřízenými; není totiž schopen je přesvědčit, že jeho pověstný čich na podivné případy, za nimiž vězí velké věci, tentokrát opět zafungoval. Na vyšetřování je tedy Ellison stále sám a bez oficiálního pověření vedení FBI.
       
       5. díl (neboli 05S01)
       Země původu: USA, 2008
       Doba trvání: 45 minut
       Originální název: Queen´s Gambit (Královský gambit)
       Kamera: Bill Roe
       Scénář: Natalie Chaidez
       Hudba: Bear McCreary
       Režie: Matt Earl Beesley
       Hrají: Lena Headey (Sarah Connor), Thomas Dekker (John Connor), Summer Glau (Cameron), Garret Dillahunt (terminátor Cromartie/George Laszlo), Richard T. Jones (agent Ellison), Dean Winters (Charley Dixon) aj.
       
       Sarah zazvoní telefon. Majitelka je dost překvapená: volá Andy. Právě dorazil na šachový turnaj, kam přihlásil svůj nový výtvor – Turka 2. Zatímco jeho první verze byla nedonošené miminko, tohle prý už je téměř vyzrálý teenager.
       „Nechceš přijet?“ zve Andy Sarah, aniž by tušil, že Sarah bude souhlasit. Určitě bude; musí. Musí dohlédnout na to, aby Andyho nový program selhal. Jinak ho Cameron zabije. Příčinou není jen obava z toho, že by se Andyho software mohl stát předchůdcem SkyNetu. Dalším podstatným důvodem je cena pro vítěze: armádní zakázka!
       Sarah je po skončení turnaje spokojená. Andyho program prohrál. Udělal několik šachových amatérských chyb a podlehl japonské konkurenci. Zakázka je v tahu, Andyho život v bezpečí.
       Sarah jde navštívit Andyho do šatny.
       Na chodbě do ní neurvale vrazí jakýsi muž v zelené vojenské bundě.
       Sarah zrychlí krok, jako kdyby tušila nejhorší.
       A to nejhorší přijde: Andy leží na podlaze šatny v tratolišti krve, louže vytváří životadárná tekutina, vytékající z průstřelu čela.
       Sarah nezaváhá a pronásleduje neurvalce, o němž nepochybuje, že je vrah.
       Dožene ho na parkovišti.
       Rvačka s ním trvá natolik dlouho, že přijede policie a muže zatkne.
       Sarah se z místa činu takticky vypaří.
       John doma nahodí počítač, prolomí policejní firewally a zjistí údaje o zatčeném pachateli. Žádné jméno, na předloktí stejné tetování, jaká měly oběti z úkrytu členů odboje. Cameron Johnovi a Sarah hned všechno objasní:
       „Tetování pochází z pracovního tábora SkyNetu. Byl tím čtvrtým z úkrytu, který jsme objevili. Johne, moc dobře ho znáš. Je to jeden z tvých nejlepších vojáků.“
       Sarah neváhá ani minutku. Musí s tím mužem mluvit.
       Nicméně prvním, kdo s pachatelem vraždy hovoří, je Ellison. I jeho do věznice přivedlo tetování. Je stejné, jako u obětí vraždy, kterou se snaží rozlousknout:
       „Vaše otisky jsou všude v bytě, kde jsme našli tři zmasakrované muže. Vy jste unikl. Ale pak jste se tam vrátil, otevřel sejf a něco z něj odnesl. Co to bylo? Co o všem víte? Řekněte mi něco, co nevím!“ Ellison muže téměř prosí.
       „Všichni zemřeme!“ prohlásí vyslýchaný a dál mlčí.
       Ellisonovi je jasné, že tenhle chlapík ví něco zatraceně důležitého, a proto se rozhodne o převoz vězně na své území, kde to z něj musí dostat!
       Druhým, kdo s mužem za mřížemi mluví, je už Sarah (není řešeno, ale tipoval bych, že se prohlásila za právničku).
       „Neměla jsi sem chodit!“ začne konverzaci muž.
       „Nedělej mi díru do hlavy. Zabil jsi Andyho …“
       „Ne, já to nebyl,“ hájí se muž. „Když jsem dorazil do šatny, už byl mrtvý. Já chtěl jen Turka, ale někdo mě předešel a vzal celý počítač. Doufal jsem, že ho máš ty …“
       Sarah vidí, že muž je na její straně.
       „Jsi hezčí než na fotografii,“ slyší Sarah muže prohlásit a stačí jen bezhlesně otevřít pusu. „Ukázal mi ji můj bratr. Ano, jsem Derek Reese, Kylův bratr.“
       No, vidíte, já tušil že to bude Reese. I když jsem předpovídal jiné křestní jméno. A to byla možná ode mne hloupost, protože z hlediska cestování časem to možná Kyle ani nemohl být. Je pravda, že seriál se vrátil do sledovatelné polohy, i když do kvalit třídy A nebo alespoň B má stále daleko.
       To Sarah stačí. Během chvilky se rozhodne a začne plánovat Derekovo osvobození. To, že je vlastně jeho „nevlastní švagrová“ mu ale (zatím?) neprozradí.
       Sarah by si měla pospíšit, protože do stejného vězení míří ve vězeňské uniformě jako právě zatčený pachatel terminátor, který má za úkol Dereka zabít.
       Během transportu skutečně Sarah, John a Cameron Dereka osvobodí. Jenže terminátor Vick je jim v patách a Cameron s ním musí svést poměrně drsnou bitku. Nakonec mu robotka o projíždějící náklaďák urazí ruku a v objetí na asfaltu ho dlouhou rourou omotáním kolem krku znehybní a vyjme mu z hlavy čip, čímž se ho nadobro zbaví. Bohužel, ve chvíli, kdy měl robot trochu navrch, stačil Dereka vyhodnotit jako pronásledovaného a postřelit ho do prsou.
       Doma se Sarah Dereka marně snaží oživit. John ji její snahu rozmlouvá, když mu ale prozradí, že Derek je Johnovým strejdou, John zmizí – a za pár minut je zpět s pomocí: přivedl Charleyho. Možná je už pozdě, protože Derek právě přestal dýchat.
       Ellison dorazí na místo, kde Sarah zmizela s Derekem. Vyslýchá ostrahu, směje se tomu, že je mohla přemoci padesát kilo vážící mladá holka. Směje se a nevěřícně kroutí hlavou. Ale tomu nezabrání, aby v mezeře mezi obrubníkem a plotem nezahlédl kus zkrvaveného masa. Kus terminátora. On zatím neví, že nejde o maso. Ale brzy to zjistí …zjistí, že jde o ruku z budoucnosti, o ruku boží ….
       
       V ději se stále objevuje motiv sebevraždy Johnovy a Cameroniny spolužačky Jordan. Zdá se, že z toho bude v budoucích čtyřech dílech (tolik zbývá do konce série) ještě nějaký důležitý prvek.
       
       6. díl (neboli 06S01)
       Země původu: USA, 2008
       Doba trvání: 45 minut
       Originální název: Dungeons & Dragons
       Kamera: Bill Roe
       Scénář: Ashley Miller
       Hudba: Bear McCreary
       Režie: Jeffrey G. Hunt
       Hrají: Lena Headey (Sarah Connor), Thomas Dekker (John Connor), Summer Glau (Cameron), Garret Dillahunt (terminátor Cromartie/George Laszlo), Richard T. Jones (agent Ellison), Dean Winters (Charley Dixon) aj.
       
       Tenhle díl se mi jaksi nepodařilo nahrát, když ho vysílali, a tak vezměme zavděk informacemi ze serveru IMDB, z něhož převezměme stručný obsah:
       With Derek Reese severely injured, John calls on Sarah's former fiancé Charlie Dixon, an EMT, to provide medical assistance. Sarah finds herself having to explain where she has been for the last 8 years and just who Derek is and where he is from. In flashbacks (of a sort) we learn of Derek's life in the future as a resistance fighter, his relationship with John Connor, and of his travel back in time with a team sent to help Sarah and John. Derek doesn't know that his brother Kyle is John's fater.
       Tak jen stručně pro ty, kteří nevládnou angličtinou: v tomto díle si odskakujeme do budoucnosti, abychom se blíže poznali s Derekem, jeho životem ve Hnutí odporu proti strojům, něco více se dozvěděli o vztazích s bráchou a jeho vysláním ve čtyřčlenném týmu pomoci Sarah a Johnovi.
       
       7. díl (neboli 07S01)
       Země původu: USA, 2008
       Doba trvání: 45 minut
       Originální název: The Demon Hand (Ruka z krajních mezí)
       Kamera: Bill Roe
       Scénář: Toni Graphia
       Hudba: Bear McCreary
       Režie: Charles Beeson
       Hrají: Lena Headey (Sarah Connor), Thomas Dekker (John Connor), Summer Glau (Cameron), Garret Dillahunt (terminátor Cromartie/George Laszlo), Richard T. Jones (agent Ellison), Dean Winters (Charley Dixon), Bruce Davison (Silbermann), brian Ausitn Green (Derek)aj.
       
       Derek se zotavuje ze svých zranění. Zatímco fyzicky ožívá, duševně strádá, protože se není schopen vyrovnat s přítomností terminátora. Ujišťování Sarah, že Cameron je na jejich straně mu pranic nepřidá.
       „Já tě znám,“ říká Derek Cameron a vymyslí tím všechno, jen ne nic dobrého.
       „Já tě znám také,“ kontruje Cameron a vypadá to, jako kdyby na Dereka něco věděla (tento motiv ale není dál rozváděn).
       Je potřeba pokračovat v pátrání. Proto Cameron v přestrojení za policistku proniká na policejní stanici ve snaze zmocnit se důkazu z místa činu. Jenže terminátorova ruka, o kterou přišel při souboji s Cameron a kterou pak našel Ellison, ve složce uložena není. Bodejť by byla, když ji má Ellison doma v mrazáku a zamýšlí s ní všechno možné, jen ne uložení či zveřejnění přes své nadřízené, kteří mu stále a stále nevěří.
       Když neuspěje Cameron takto, vydá se po jiné stopě. Andy byl při tvorbě Turka 2 ve spojení s ruským šachistou Dmitrijem. Ten se po Andyho smrti vypařil neznámo kam. Cameron najde Dmitrijovu sestru, baletku a přes ní i Dmitrije. Dmitrij se stačí přiznat k tomu, že Turka 2 odcizil, aby ho mohl prodat za dvacet táců. Dokonce předá Cameron i kontakt, komu že ho prodal. Více už nestihne, protože mu do bytu vtrhnou vymahači dluhů a i se sestrou je zastřelí. Cameron je nechá vykonat tuto mafiánskou popravu, protože neměla zaprogramovaný úkol chránit ruské emigranty ….
       Ellison si vyzvedne všechnu dokumentaci k případu Sarah Connorové a zhlédne všechny kazety, které byly při jejích výsleších nahrány. Dojde k názoru, že něco by mohl vědět dr. Silbermann (skutečně, ve druhém filmu tato postava byla, hrál ji Earl Boen). Navštíví ho doma (psychiatr už je v důchodu) a při čaji si o Sarah dobře pokecají. Což se ukáže jako chyba, protože Silbermann se zřejmě pod vlivem kdysi sugestivních výpovědí Sarah asi zbláznil. Ellisona barbituráty v čaji omámí, sváže a zkouší, jestli není robot z budoucnosti. Když mu Ellison prozradí, že v kufru auta má robotickou ruku, důkaz toho, že ani Sarah ani nikdo jiný není šílený, Silbermann mu ruku ukradne, polije agenta benzinem a zapálí. Jenže to už je u domu i Sarah, která si dala všechno dohromady, tajně navštívila agentův dům, viděla svou složku a došlo jí, že Ellison jel za Silbermannem. Agenta zachrání, ale ruku mu sebere; Silbermanna omráčí, takže ho pak klidně může Ellison odvézt do blázince, tam, kde psychiatr pod zámkem před deseti lety držel Sarah.
       Ruku Sarah a John „obřadně“ spálí při teplotě dva tisíce stupňů Celsia.
       Derek přichází Cameron na chuť, protože ji jednou večer zahlédne v jejím pokoji, jak cvičí balet ….
       
       Tady v tomto díle se mi líbil dialog Ellisona se Silbermannem. Psychiatr mu v něm poměrně detailně líčí události, popsané ve druhém filmu: jak si Schwarzenegger přišel pro Sarah, jak se tam objevil i další terminátor a jak Arnie podával ruku Sarah a říkal jí „Půjdeš se mnou, pokud chceš dál žít …“
       
       8. díl (neboli 08S01)
       Země původu: USA, 2008
       Doba trvání: 45 minut
       Originální název: Vick´s Chip
       Kamera: Bill Roe
       Scénář: Daniel Thomsen
       Hudba: Bear McCreary
       Režie: J. Miller Tobin
       Hrají: Lena Headey (Sarah Connor), Thomas Dekker (John Connor), Summer Glau (Cameron), Garret Dillahunt (terminátor Cromartie/George Laszlo), Richard T. Jones (agent Ellison), Dean Winters (Charley Dixon), Bruce Davison (Silbermann), Brian Austin Green (Derek)aj.
       
       Opět se mi nepodařilo tenhle díl nahrát, tak si musíme vystačit znovu s IMDB. Ovšem tentokrát to bude mnohem chudší, protože i noticka je velmi, velmi chudá.
       Derek catches Cameron in a lie that puts them inside Vick's head, Sarah continues to track the Turk, and Cromartie comes closer to finding John.
       
       Čili: Cromartie je čím dál tím blíž Johnovi, Sarah pokračuje v pátrání po počítači s Turkem 2 a Derek přistihne Cameron při lži, což je dostane do hlavy zlikvidovaného terminátora Vicka (já tomu nerozumím – slibuji, že pokud se k tomuto dílu dostanu, mezeru doplním!!!).
       
       9. díl (neboli 09S01)
       Země původu: USA, 2008
       Doba trvání: 45 minut
       Originální název: What He Beheld
       Kamera: Bill Roe
       Scénář: Ian B. Goldberg
       Hudba: Bear McCreary
       Režie: Mike Rohl
       Hrají: Lena Headey (Sarah Connor), Thomas Dekker (John Connor), Summer Glau (Cameron), Garret Dillahunt (terminátor Cromartie/George Laszlo), Richard T. Jones (agent Ellison), Dean Winters (Charley Dixon), Brian Austin Green (Derek)aj.
       
       Prolog dílu:
       21. duben 2011
       V městském parku hrají dva kluci odpalovanou (softball? baseball? kriket?). Starší bratr (17) s mladším bratrem (9). Derek s Kylem. Nad hlavou jim proletí roj mezikontinentálních raket, nesoucích jaderné hlavice. Kyle nadšeně křičí: „Ohňostroj!“ Derek ale ví, že nesmí zůstat na místě a dívat se, jak rachejtle vybuchnou. Musí zmizet.
       
       Ještě více než v předchozích osmi dílech se v devátém díle první série projevuje dvojkolejnost vyprávění děje.
       Po první koleji se řítíme žhavou přítomností (2007) a sledujeme pátrání Sarah po Turkovi 2. Je už v podstatě domluvená s arménským mafiánem Sarkisjanem, že jí ho prodá. Ale tenhle mrzák neustále zvyšuje cenu (už je na dvou miliónech dolarů) a sleduje nějaké své nekalé cíle. Nechává za sebou spoustu mrtvol, což se mu stane osudným, protože jedna pozůstalá po vyvražděném gangu Enriqueho synovce zavede Sarah za Sarkisjanem až do jeho doupěte. Tam ho odstřelí a seberou mu pevný disk z jeho compu. Z něj zkušený hacker John získá potřebné informace: Sarkisjan uspěl Turka 2 prodat jinému zájemci, který Sarah těsně předešel. A navíc, Sarkisjan nebyl Sarkisjan, protože je v počítači uložena složka pravého Sarkisjana, jenž vypadá úplně jinak, než onen nyní už mrtvý mrzák.
       Takovou dějovou podlinií tohoto pátrání je užírání se Johna, že mamka zapomněla na jeho šestnácté narozeniny (nebojte se, nezapomněla a v závěru zve Johna, Dereka a Cameron na společnou večeři). Derek ho vyruší z jeho horečné činnosti vyždímat ze Sarkisjanova pevného disku maximum informací a pozve ho na zmrzlinu.
       „Jak víš, že mám narozeniny?“ ptá se John.
       „Oslavil jsem s tebou tvé třicáté …,“ lišácky odvětí Derek. „Ožral ses jako prase,“ s ještě lišáčtějším úsměvem dodá.
       Derek vezme Johna do městského parku. Sedí na lavičce, ulízávají cuc na špejli a dívají se na dva kluky, jak trénují odpaly do odpalované. Když k nim zaletí odpálený míček, John jej podá menšímu z nich. Tomu je tak pět, druhému třináct. Ten starší má na zádech číslo 6 a nad ním své příjmení – Reese.
       „To jsi ty,“ udiveně osloví John Dereka. Když ten souhlasně kývne, John dodá: „Pak ten mladší je Kyle …!“
       „Jo, to je. A vidíš, že to tvému tátovi vždycky docela šlo.“
       „Odkud to víš?“
       „Nejsem hlupák. Jsi mu dost podobný a Sarah je jeho typ.“
       Ellison po osmi letech navštíví Dixona. Vyjeví mu všechno, co si může dovolit vyjevit a očekává, že se Dixon, bývalý milenec Sarah, zachová podobně a prozradí, kde Sarah Ellison najde. Jenže Dixon statečně zapírá, svoje tvrzení navíc zakončí důležitou informací:
       „Všechno tohle už jsme přece řekl vašemu kolegovi, který mě navštívil nedávno. Jmenoval se Kester.“
       Ellison si v databázi FBI najde složku Kestera a ihned pozná Georgie Laszla. Neví, že Laszlo je terminátor, nicméně všechno je tak proklatě provázané, že Ellison ani na chvíli nepochybuje, že Laszlo je klíčem ke všemu dění. Proto ho s po zuby ozbrojeným zásahovým týmem přepadne v jeho bytě, ovšem se zlou se potáže. Terminátor utrpí pouze pár seškrábnutí umělé kůže, která poodhalí lesklý kov, ztráty v řadách FBI jsou prakticky stoprocentní. Přežije jen Ellison, kterého nechá Laszlo záhadně přežít. Snad proto, aby si lov na Johna v téhle divné minulosti trochu zpestřil … nebo aby ho agent dovedl k Sarah a Johnovi …
       
       Sotva se Sarah domluví s Johnem, že tedy na tu společnou večeři vyrazí, dojde k vážnému zvratu ve vývoji událostí. Cameron venku nasedá do auta a chystá se nastartovat. Koutkem oka zahlédne muže, který od auta odchází. Přesto Cameron dokončí pohyb palce a ukazováčku pravé ruky a motor nahodí.
       Ohnivá exploze obalí auto do rozžhavené plamenné koule.
       Tu už ohromným výbuchem přivolaná šokovaná Sarah vše pozoruje z okna ….
       
       Konec dílu, konec první série. Nyní už vím, že byla natočena série druhá. Má 22 dílů a byla prémiově vysílána od září 2008 do dubna 2009. Určitě se k ní ve Světelných rocích v blízké budoucnosti dostaneme, podrobné obsahy všech dílů jsou již napsány. Jenže zcela určitě se dříve setkáme s obsahem prvního dílu další terminátoří trilogie Terminátor – The Salvation. Už jsem viděl, ale ještě nenapsal. Lehké zklamání (člověk se nemá moc těšit – a já se fakt těšil velmi) mi zatím nedovolilo obsah napsat …